Jak szybko dodawać produkty do sklepu internetowego? Przydatne wskazówki

Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być świetnym sposobem na dochodowy biznes. Należy jednak pamiętać, że taka działalność wiąże się z koniecznością zadbania o wiele istotnych spraw. Jedną z nich jest regularne dodawanie oraz aktualizowanie asortymentu. Dodawanie produktów do sklepu internetowego wcale nie musi być czasochłonne. Wystarczy tylko właściwie zorganizować swoją pracę i dodawać produkty zgodnie z ustalonymi wytycznymi i zasadami. Kierowanie się takim samym, optymalnym schematem pozwoli na wypracowanie pewnych automatyzmów, dzięki którym czas dodawania produktów znacznie się skróci. To w połączeniu z przygotowaniem gotowych szablonów produktów i ich opisów (np. w edytorze tekstowym Word) pozwoli na znaczne skrócenie czasu uzupełniania i aktualizowania asortymentu.

 

Dbałość o widoczność w wyszukiwarce Google to sprawa kluczowa

 

Oczywiście dodając asortyment do swojego sklepu internetowego, należy zadbać o to, aby opisy i inne elementy produktów nie tylko przyciągały wzrok klientów, ale również, aby były dobrze postrzegane przez wyszukiwarkę Google. Dzięki temu cały sklep, jak również podstrony poszczególnych produktów będą zajmować wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, a to z kolei przekłada się na większą liczbę klientów realnie zainteresowanych zakupem konkretnych produktów. Istotna jest odpowiednia nazwa produktu. Warto używać dłuższych nazw typu „long tail”. Dzięki temu nowy sklep może zyskać w oczach Google pod kątem niszowych produktów i powoli budować swoją reputację. Dobrym pomysłem jest wpisanie w wyszukiwarce słów kluczowych i zwrócenie uwagi na podpowiedzi. Dzięki temu możesz się dowiedzieć jakie słowa kluczowe są wpisywane w wyszukiwarce przez klientów. Nazywając produkt, warto dodać do nazwy jego cechy, atrybuty i właściwości, a także nazwę producenta.

 

W procesie, jakim jest dodawanie produktów do sklepu internetowego, bardzo ważną sprawą jest również dodawanie zdjęć. Są one pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarkę, ale również przez klientów, którzy mogą obejrzeć produkt i upewnić się, czy szukają czegoś takiego. Najlepsze są zdjęcia unikalne, wykonane samodzielnie przez sprzedawcę. Można też korzystać ze zdjęć producentów. Nazywając plik ze zdjęciem, warto zadbać o jego zgodność z zasadami SEO. Trzeba więc zawrzeć słowa kluczowe chętnie wpisywane w Google przez potencjalnych klientów.

 

Unikalny i rzeczowy opis jest również istotny

 

Zarówno dla wyszukiwarek, jak i również realnych użytkowników sieci, ważna jest specyfikacja produktów, czyli ich dane techniczne. W przypadku wielu produktów podobnych do siebie, można stworzyć w Wordzie szablon i podstawiać odpowiednie informacje w wyznaczonych miejscach, aby przyspieszyć proces dodawania produktów. Zwykle takie specyfikacje posiadają formę tabeli lub listy wypunktowanej. Na podstawie podanych informacji, klient może szybko wyłapać najważniejsze cechy danego produktu lub porównać kilka produktów ze sobą i wybrać taki, który najbardziej odpowiada jego wymaganiom.

 

Obok tabeli lub listy ze specyfikacjami, do grona najważniejszych elementów produktu w sklepie internetowym należy opis. Powinien być stworzony od podstaw, a nie skopiowany z sieci, aby zaciekawił czytelnika i nie otrzymał negatywnej oceny od wyszukiwarki. Teksty należy pisać językiem korzyści, informując o zaletach i realnych korzyściach, jakie klient otrzyma, jeśli zdecyduje się na dany produkt. Warto też stosować akapity, śródtytuły, listy punktowane oraz inne elementy, dzięki którym opis jest przyjazny pod względem graficznym dla czytelnika. Aby skrócić proces, jakim jest dodawanie produktów do sklepu internetowego, warto zlecić tworzenie opisów fachowcom, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie w tym zakresie, tym bardziej że usługi takie nie są kosztowne.

 

Fachowa pomoc zewnętrznych firm

 

Na rynku działa wiele profesjonalnych firm, które specjalizują się w tworzeniu sklepów internetowych. Oferują one między innymi sprawne dodawanie produktów do sklepu internetowego. Jeśli nie masz więc czasu na samodzielne zadbanie o zatowarowanie sklepu on-line, to zatrudnienie takich specjalistów jest najlepszym pomysłem.